16 Ağustos 2013 Cuma

Patatesli Mısırlı Börek

Evdeki patatesleri ne yapacağımı planlamadan haşlamaya başladım. Pazardan aldığım yufkalar aklıma gelince börek yapmaya karar verdim. Klasik bir iç hazırladım içime sinmedi renk olsun tat olsun diye içine mısır attım güzel bir lezzet kattı.

Malzemeler;
4 adet patates
Maydonoz
Dereotu
Tulum peyniri
Pul biber
Karabiber
Kimyon
Haşlanmış mısır
Süt
Yumurta
Çörek otu
Tereyağ
Çiçek yağı

Patatesleri iyice haşladım çatalla bölerken zaten bir püre kıvamı almışlardı peyniri rendeledim. Ve diğer bütün malzemeyi hazırlayıp iyice karıştırdım. Çiçek yağı ile tavayı yağladıktan sonra yufkaları yerleştirdim. Kalınca bir iç malzeme oldu. En son yufkayı dilimleyip üzerine bolca süt döktüm 1 adet yumurtayı yayıp üzerine çörekotu döktüm ara ara tereyağ parçaları yerleştirdim. ve 200 derecede mini fırınıma attım.
Afiyetle yiyin.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder