24 Ocak 2016 Pazar

Ev Yapımı Yer Fıstıklı Dondurma (şekersiz)


Dondurma delisi bir oğlum var. Yaz-Kış farketmiyor. Ancak kış geldiğinden beri dondurmaları alırken hep tedirginim " Acaba bozulmuş mudur?" diye. E birde şekersiz hayata geçiş kararımla birlikte hemen oğluş için dondurma tarifi arayışına girdim. A aaaaa birde baktım ki şimdiye kadar dondurmaya verdiğimiz paralara yazıkmış. Meğer çok basitmiş. Tarifin ana malzemesi muz. Kıvamı o veriyor. Ben sadece muzla denedim. Ama muz ve çilek, muz ve şeftali gibi gibi tarifi istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. Önemli olan hepsinde muz olması. Benim yaptığım tarif 2 kişilik.

Malzemeler;

*3 yerli muz
*1 yemek kaşığı yer fıstığı ezmesi (tarif blogda var)

3 adet muzu dilimleyip buzluğa attım. Ertesi gün onları rondodan geçirdim. İçine yer fıstığınıda katıp bir kabın içinde spatulayla iyice ezdim. Ve dondurmamız hazır. Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder