21 Ocak 2016 Perşembe

Şekersiz Ev Çikolatası


Bugün itibariyle şekersiz hayata geçiş kararı aldım. Artık yazılanları okuyup, söylenenleri dinleyip e yapmak lazım ama işte vb vb.... bahaneler üretmek istemiyorum. Şeker = Zehir bunu okuyup bilip yemek demek; "Sen yiyorsun anne bende yiyeceğim" diyen bir çocuk demek. Sen neysen çocuğun odur. Onun için oğlumun nasıl bir yaşamı olmasını istiyorsam önce değişime kendimden başlayacağım. Spora giden bir anne, kitap okuyan, güzel müzik dinlemeyi seven, sağlıklı beslenen ve bu liste uzar gider. Ve bugün kararlıyım kendim için birşeyler yapmak hem bedenime, hem ruhuma iyi geliyor. Şimdi de şekersiz hayatın ilk tarifi gelsin bakalım.

Malzemeler;
Kakao 
Bal
Tereyağ (Hindistan cevizi yağıda kullanabilirsiniz)

2 paket kakaonun içine 1 kaşık tereyağ koyun ezin. Balıda ekleyip macun kıvamı alana kadar karıştırın. Bal göz kararı olduğundan şuan tam ölçü yazamıyorum bir dahakine yazarım. 

Bir streçin içine yayıp buzluğa atın. Sertleşince dilimleyip yiyebilirsiniz. Truf e benzer bir yoğunluğu oluyor. Ben çok sevdim fazlasıyla çikolata krizi giderici :).
Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder